1401/12/26
87

منطقه عمرانیه

 

تاریخچه منطقه:

عمرانیه که نام اصلی آن 190 Yalnız Servi Köy بود، با اسکان مهاجرانی که در سال 1877-1878 پس از جنگ روسیه و ترکیه بین امپراتوری عثمانی و روسیه (1906) به استانبول مهاجرت کردند، به محله و سپس روستا تبدیل شد. مانند سایر نقاط امپراتوری، روستاهایی را که با اسکان مهاجران در طول جنگ روسیه و ترکیه در زمین های خالی ایجاد کردند، «اُمرانیه» به معنای «پیشرفته، شکوفا، دست نخورده» نامیده می شدند. اما وقتی تبعید شدگانی که بعد از جنگ روس و ترکیه آمده بودند، سکنی گزیدند و به روستا تبدیل شدند، آنها را «موهاچیرکوی» و «اُمرانیه» نامیدند. سرانجام، در سال 1928، شهر Üsküdar Merkez (مرکز) در سال 1935، به عنوان یک ناحیه فرعی در داخل مرزهای Üsküdar Kısıklı باقی ماند. در 29 مارس 1962 شهرداری عمرانیه رسما تأسیس شد. در سال 1987 به منطقه تبدیل شد.

 

درباره عمرانیه:

عمرانیه  پر جمعیت ترین ناحیه ی آناتولی است . این منطقه توسط مناطق اوسکودار، آتاشهیر، سانجاکتپه، چکمکوی و بیکوز احاطه شده است.

این منطقه به دلیل منطقه سرسبزی که زمانی داشته به Ümraniye معروف است. کلمه عمران عربی است. به معنای شادی، خوشبختی و رفاه است. معنای اصلی آن مکان توسعه یافته و پیشرفته است. اگر چه مناطق تفریحی آن مانند قبل شلوغ نیست ، اما هنوز پارک های بزرگ و مکان های تفریحی در فضای باز در این منطقه وجود دارد. میانگین دما در این منطقه حدود 11 درجه است .

عمرانیه ، تا فرودگاه سابیها گوکچن 31 کیلومتر و تا فرودگاه جدید استانبول 57 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل موقعیت مرکزی خود مزیت حمل و نقل فراوانی دارد و می توان از مترو ، اتوبوس مترو و اتوبوس استفاده کرد .

در این منطقه یک قلعه جدید ساخته  شده است که مردم می توانند در آن پیاده روی و تفریح کنند. در برخی از مناطق عمرانیه ، منظره کامل استانبول ، از جمله تنگه بسفر و سمت اروپایی ، به راحتی قابل مشاهده است همچنین به تپه Çamlıca نیز بسیار نزدیک است . 

 

 

املاک و مستغلات در عمرانیه برای فروش

عمرانیه سریعترین منطقه شهرنشین استانبول است. 66 درصد از 320000 ساختمان موجود در 13 سال گذشته در عمرانیه ساخته شده است. با سرمایه‌گذاری‌های ملکی در این منطقه توسط شرکت‌های بزرگ بازار، منطقه‌ای با قوی‌ترین زیرساخت‌ها شناخته می‌شود.

 

 

سرمایه گذاری املاک و مستغلات در عمرانیه

قیمت مسکن در سال گذشته در بازار مسکن برای فروش افزایش یافته است. میانگین زمان استهلاک در این منطقه 21 سال است. اگر به داده‌های سالانه نگاه کنیم، باارزش‌ترین محله‌ها در منطقه عمرانیه برای مسکن عبارتند از Tatlısu، Saray، İstiklal، Armağanevler، Elmalıkent. میانگین متراژ ملک مسکونی برای فروش 100 متر مربع است.

 

 

اقتصاد منطقه:

عمرانیه از نظر تنوع اقتصادی منطقه بسیار غنی است. از صنایع کوچک تا تولید پوشاک، قطعات یدکی و محصولات چوبی را شامل می شود. از سال 1970 در منطقه عمرانیه؛ 912 نفر در بخش کشاورزی، 33017 نفر در صنعت، 38793 نفر در بخش خدمات شاغل هستند. در حالی که بخش خدمات با 53.4 درصد در ناحیه رتبه اول را دارد، بخش کشاورزی با 1.2 درصد در رتبه آخر قرار دارد

اماکن دیدنی و آثار تاریخی منطقه:

  • جنگل ایهلاموور
  • تپه دودولو
  • پارک تفریحی ترابوزان
  • عمارت حکیم­باشی
  • مسیر جنگلی شیله
  • محله تاریخی بیرلیکمی­
مقایسه پروژه ها