1401/12/27
67

موزه هنرهای مدرن

 

درباره ی موزه هنرهای مدرن

با هدف آشنایی و گسترش فرهنگ و همچنین هنر کشور ترکیه در سطح ملی و بین المللی ،در سال 2004 ، موزه مدرن افتتاح شد و اولین موزه هنرهای معاصر در کشور به شمار می آید. موزه مدرن متشکل از بخش های متنوعی همچون گالری (عکس و تابلو) سینما، رستوران، فروشگاه و نیز کتابخانه می باشد. هرساله رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی در این محل برگزار شده و همچنین مقامات بالا رتبه تحصیلی کشور برنامه آموزشی با اهمیت بالایی را برای دانش آموزان مدارس سراسر کشور برای بازدید از موزه در نظر داشته اند.

بیش از 11 هزار کتاب در کتابخانه موزه، در باب هنر معاصر

منابع مهمی در زمینه های هنرهای  معاصر در اختیار محققین قرار می گیرد. البته کتابخانه موزه به طور مرتب درحال گسترش می باشد. در حال حاضر با بیش از 11 هزار نسخه کتاب که زبان آنها ترکی و خارجی می باشد، از مجموعه های کتاب  کشور بحساب می آیند. کتابخانه از طریق همکاری و تبادل کتاب، کاتالوگ،، مجلات با اشخاص ،گالری و دیگر موزه های هنری داخل و خارج از کشور لیست کتابخانه خود را توسعه بخشیده است.

زمینه ی فعالیت کتابخانه

زمینه ی فعالیت این موزه تاریخ هنر معاصر، معماری، سینما، عکاسی، رسانه جدید و هنرهای نمایشی، موزه داری و مدیریت هنری و هنرهای تجسمی، ویدئو،  می باشد. 

مقایسه پروژه ها