1401/12/26
275

منطقه مال تپه

 

درباره منطقه مال تپه

در سمت آسیایی ترکیه، منطقه ای به نام ، مال تپه استانبول وجود دارد. این منطقه که در شمال دریای مرمره واقع گردیده، توانسته گردشگران زیادی را به این سمت بکشاند. این محله از نظر جغرافیایی از شرق به کارتال، از سمت غرب به منطقه کادیکوی و همچنین از سمت شمال غربی با آتاشهیر مرتبط است.مال تپه معنی گنج می دهد و همچنین، معنی دیگر آن، مکعب های پرشده از سکه طلا میباشد. این منطقه در بین طرفداران خاص خودش محبوبیت زیادی دارد. این منطقه، از قرن 16 میلادی، شکل گرفته است. موقعیت چنین محله ای پس از حمله ترک ها، بسیار رشد پیدا کرد. پایه های ساخته شده آن مربوط به امپراتوری بیزانس می باشد. در افسانه ها بیان شده که بعد از این که ترک ها مناطقی را فتح نمودند، که یکی از آنها را به نام kocaeli گذاشتند. در حال حاضر این منطقه حدود 18 محله دارد. این منطقه از نظر آب و هوایی بسیار مطبوع می باشد. تابستان های منطقه مال تپه استانبول گرم و خشک است و در فصل بهار، شاهد هوایی سرد و بارانی خواهیم بود. همچنین در فصل پاییز هوا معتدل و بارانی است. منطقه مال تپه استانبول توانسته در این سالها موفقیت چشمگیری را در حوزه ساختمان سازی بدست آورد. با وجود برج و ساختمان های بلند ، این شهر زیباتر دیده می شود. طیف گسترده ای از جامعه ترجیح می دهند، که در چنین ساختمان های لوکسی زندگی نمایند. همچنین منظره که از پنجره ها،دیده می شود رو به ساحل می باشد. محله های مرفه نشینی چون آیدین اِولر وکوچوک یالی و چینار نیز جز منطقه مال تپه استانبول هستند. همچنین ساختمان های قدیمی و نوساز نیز در اینجا در کنار هم می باشند.

اماکن تفریحی و گردشگری مال تپه

مال تپه از جمله مناطقی است که گردش در فروشگاه های بزرگ بسیار لذت بخش می باشد. مراکز خرید معروف در این شهر بسیار زیاد بوده، از جمله این مراکز ،مرکز خرید هیلتون، مال تپه پارک، مرکز خرید فوایه و مال تپه پیازا می باشند.که بیشتر توریست های داخلی و بین المللی از این مراکز، خرید خود را انجام می دهند. منطقه مال تپه استانبول بسیار تاریخی می باشد و در بخش هایی از خود بناهای تاریخی چون چشمه های آب، حمام و مساجد را نیز دارد. و همچنین بناهای قدیمی که تا حدودی تخریب شده اند، دیده می شود. این محله نیز، مرکز فرهنگی بسیار دیدنی دارد. نام این مرکز که ترکان سایلان می باشد، معماری مدرنی دارد. در تمام این سالها به تعداد بازدیدکنندگان بین المللی روز به روز افزوده می شود .  آثار زیادی از دوران مدرنیته در منطقه مال تپه استانبول دیده می شود. نخستین و بهترین پلاژ شنا که “پلاژ ثریا” نامیده می شود؛ نیز در این محله می باشد. پارک ساحلی Maltepe یکی دیگر از مناطق گردشگری این شهر می باشد. این پارک بزرگ در کنار دریا ساخته شده است. شما می توانید به دیدن، تمامی جشنواره ها یا رویداد های مهم در ترکیه که در این پارک برگزار می شود بیایید.

مراکز تحصیلی در منطقه مال تپه

برای افرادی که قصد تحصیل در ترکیه دارند و می خواهند به منطقه مال تپه استانبول مهاجرت نمایند، در این منطقه 7 دانشگاه بزرگ موجود است. 43 مدرسه ابتدایی، 4 دبیرستان و 2 مرکز آموزشگاهی نیز در اینجا قرار دارند. اگر جزو افرادی هستید که به مدرسه های خصوصی علاقمند هستید، نزدیک به 17 مدرسه در این منطقه مال تپه استانبول ،فعالیت می کنند. نام دانشگاه های این منطقه ،در زیر آورده شده است.

  • دانشگاه پردیس مال تپه
  •  دانشگاه آکبادم
  • دانشگاه پردیس Küçükyalı
  • دانشگاه یدیتپه
  •  دانشگاه اوکان
  •  دانشگاه تیچارت استانبول
  •  دانشگاه مال تپه
  • دانشگاه پردیس مال تپه

بیمارستان ها در منطقه مال تپه

در منطقه مال تپه می توانیم به ده بیمارستان با کیفیت اشاره کنیم. همچنین علاوه بر بیمارستان کلینیک تخصصی نیز در این منطقه وجود دارد. همچنین 3 بیمارستان خصوصی  نیز در این منطقه، وجود دارد.در ضمن وجود 15 پلی کلینیک و 6 آزمایشگاه این منطقه را از نظر پزشکی تامین کرده است. خانه های سالمندانی نیز در این منطقه قرار دارند که کمک زیادب به خانواده هایی که سالمند دارند کرده است.

  •  بیمارستان دراگوس ( که وابسته به دانشگاه بنیاد بزمی آلم می باشد)
  •  بیمارستان دانشکده پزشکی
  • مرکز تخصصی چشم پزشکی ایدهال تپه
  •  بیمارستان دولتی منطقه مال تپه
  •  بیمارستان غیر دولتی کوچوک یالی دلتا
  •  بیمارستانغیر دولتی خصوصی منطقه مال تپه
  •  مرکز تخصصی دیابت کوچوک یالی
  • کلینیک خصوصی دندان پزشکی
  •  مرکز تخصصی پستان ثریا پاشا

 

دسترسی به منطقه مال تپه

در این منطقه حمل و نقل به صورت ریلی یا جاده ای صورت می گیرد. از مهم ترین و بزرگ ترین بزرگراه هایی که در منطقه مال تپه استانبول وجود دارد، اتوبان D100می باشد. این اتوبان از وسط منطقه عبور کرده و برای این که به راحتی به شهرهای مجاور رفت و آمد کنید، می توانید از خط متروی مارمارا مال تپه استانبول استفاده کرده در ضمن دیگر وسایل نقلیه چون اتوبوس، تاکسی و مینی بوس در شهر نیز در حال تردد هستند و از آنها نیز می توان استفاده نمود.

مقایسه پروژه ها