1401/12/26
292

منطقه سنجاق تپه

 

درباره منطقه سنجاق تپه

محله سنجاق تپه استانبول (Sancaktepe) با قرار گرفتن در منطقه آسیایی یک محله آرام و به دور از شلوغی است. معمولا بسیاری از ایرانی­ها که می خواهند در استانبول خانه و ملک خریداری کنند، مکانی می خواهند که آرام و به دور از سروصدا باشد. در این صورت، محله سنجاق تپه پیشنهاد خوبی است. درست است که این محله شناخته شده نیست، سنجاق تپه جزء یکی از خوش آب و هواترین محلات استانبول، می باشد و دلیل آن این است که در دل طبیعت قرار دارد و جنگل های انبوه دارد.

این منطقه در سال 2008 تبدیل به شهرستان شده است. در این منطقه، شهرهای ساریگزی، ینیدوغان و شهرک سمندیرا در عمرانیه کارتال قرار دارند. فرمانداری منطقه و ساختمان های شهرداری جدید در مرکز ساریگزی قرار دارند.این منطقه، از آنجایی که بین مراکز صنعتی مانند ازمیت و استانبول قرار گرفته است، آن را مهاجر پذیر کرده است و جمعیت آن،در حال افزایش می باشد. در محله های جنوبی آن، در شمال جنگل آیدوس در محلاتی مانند فاتح و ویسل کارانی، سیته ها و رزیدانسهای نوساز و مدرن دیده می شود. در شمال سانجاق تپه  کاملا جنگل وجود دارد و در جنوب آن آتاشهیر در شرق سلطانبی لی و در غرب عمرانیه قرار دارد.

ویژگی های جغرافیایی منطقه:

این منطقه با مساحت 61.90  کیلومتر مربع و شامل 20 محله و 1 روستا می باشد. این منطقه دارای جمعیت 278998 نفر است. این منطقه آسیایی در سمت آناتولی استانبول قرار دارد. از جنوب با کارتال، از جنوب غربی به مالتپه، از غرب با آتاشهیر و عمرانیه، از شمال به چکمکوی، از شرق با پندیک و از جنوب شرقی با سلطان بیلی همسایه می باشد.

مراکز خرید این محله

مکان­ های دیدنی و امکانات رفاهی بسیاری در این منطقه به دیده می شود. اگر بخواهیم در رابطه با مراکز خرید سنجاق تپه مطالبی را بیان کنیم، لازم است بدانید سه مرکز خرید به نام­های مرکز خرید رینگس (Rings Shopping Center)، مرکز خرید سانجاک پارک (Sancakpark Mall) و مرکز خرید (Rings Alışveriş Merkezi ) در این منطقه را معرفی کنیم که می­توانید ،مایحتاج خود را، اعم از خوراک، پوشاک، لوازم خانه و … را از آن تهیه کنید. در این مراکز مدرن هرساله مهاجران زیادی از کشورهای گوناگون به خرید می آیند.

مراکز آموزشی محله سنجاق تپه استانبول

در کل در تمام نقاط ترکیه برای تدریس و آموزش اهمیت زیادی قائل هستند. محله سنجاق تپه استانبول نیز در این زمینه پیشرفت کرده است. مدارس خصوصی بسیاری در این نقطه تاسیس شده اند که به آموزش دانش آموزان با پیشرفته­ ترین تکنیک ها و استراتژی­های جدید می پردازند.
در رابطه با دانشگاه­های آن ، مجموعه دانشگاهی ایستینیه چکمه کوی (Istinye University Çekmeköy Campus) در این محله تاسیس شده است و افراد متخصص و کاردان بسیاری در این دانشگاه تحصیل کرده اند و پذیرای دانشجویان مهاجر نیز در دانشگاه خود هستند. شما نیز می­توانید با قبولی در آزمون دانشکده و کسب نمره قبولی نیز وارد این دانشگاه شوید. مجموعه دانشگاهی ایستینیه چکمه کوی از بخش­های گوناگون و مختلفی تشکیل گردیده است و بسیار وسیع می باشد. قبولی و تحصیل در این دانشگاه می­تواند آینده روشن با موقعیت شغلی بسیار خوبی را برایتان ایجاد کند.

اماکن دیدنی و زیبای محله سنجاق تپه

برای مهاجرت و زندگی در محله سنجاق تپه، قطعا آشنایی با مراکز دیدنی و جاذبه های گردشگری آن می تواند برای شما اهمیت داشته باشد. پس برای آشنایی با این اماکن تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

  • پارک ماچکا

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این محله، پارک ماچکا می باشد که با فضای سرسبز و زیبا، قسمت­های دلنشین برای بازی کودکان و آب و هوای خیلی خوب آن به یک مکان بسیار عالی برای گذراندن اوقات فراغت، پیادهروی و ورزش­های صبحگاهی و بازی و … تبدیل شده است این پارک دارای کافه و رستوران­های شیک و مدرنی است که می­توانید در کنار خانواده خاطره خوشی را برای خود ایجاد کنید.

  •  پارک جنگلی آیدوس

پارک جنگلی آیدوس واقع در محله سنجاق تپه که در بلندترین نقطه استانبول بنا شده است و تپه های مرتفع و زیبای چشم نوازی که در اطراف وجود دارد، یکی از پارک­های جنگلی طبیعی که ماندن در آن لذت بخش می باشد در استانبول بشمار می آید. همانطور که در بالا اشاره شد در این محله جنگل­های سرسبز و دل­ انگیز بسیاری وجود دارد که این پارک جنگلی یکی از آنها می باشد. آیدوس درواقع یک جنگل باستانی نیز به شمار می آید که از زمان رومیها و بیزانسها در آنجا بوده و به قلعه آیدوس نیز مشهور است.

دسترسی به این منطقه

این منطقه که به دلیل موقعیت آن، یک منطقه مسکونی حساس به شمار می آید، به دلیل اتصال به فرودگاه کورتکوی سابیها گوکچن، فرصت های حمل و نقلی که توسط بزرگراه TEM و جاده ارتباطی TEM-Kartal دارد و از نظر هوایی اهمیت زیادی دارد.
کاربران و همراهان عزیز ما، اگر شما می خواهید به محله سنجاق تپه استانبول مهاجرت و یا قصد سفر را دارید، می­توانید با خرید ملک و خانه های این بخش از استانبول زندگی رویایی برای خود را بسازید. یکی از موضوعاتی که برای مهاجران اهمیت زیادی دارد، امکانات آموزشی و رفاهی منطقه است که ما در این نوشتار ، شما را با ویژگیهای آن آشنا کردیم و امیدواریم، این گفته ها اطلاعات سودمندی برای شما داشته باشد. چنانچه سوالی درباره خرید ملک در این محله را دارید، می توانید با کارشناسان هلدینگ Estate 4 istanbul در ارتباط باشید تا در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند.

مقایسه پروژه ها