1402/01/27
203

شرایط لازم برای خرید ملک در ترکیه کدامند؟

یکی از برنامه های ترکیه ارائه ویزای شهروندی از طریق سرمایه گذاری است که تحت عنوان طرح ویزای طلایی شناخته می شود زیرا به سرمایه گذار امکان دریافت پاسپورت را می دهد. تعداد زیادی از کشورها به اجرای این اصل می‌پردازند. هزاران سرمایه گذار ملک از این طریق توانسته‌اند برای خود و اعضای خانواده‌شان تابعیت درجه یک دریافت کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک بپردازیم که به متقاضیان اجازه می دهد با خرید ملک در ترکیه اقامت ٬ و یا شهروندی این کشور را دریافت کنند. در ادامه نکات ضروری و نحوه درخواست به عنوان یک خارجی را برای شما توضیح خواهیم داد.

 زندگی در ترکیه

 

 ممکن است تصمیم داشته باشید تمام سال را در ترکیه و در ملک خریداری شده خود زندگی کنید. فرهنگ، جامعه، مهمان نوازی ترکیه غیر قابل چشم پوشی است. با این حال ساکن شدن در کشوری جدید می‌تواند کمی چالش ‌برانگیز باشد زیرا تعداد زیادی از افراد دچار دلتنگی می شوند و باید برنامه روتین زندگی خود را تغییر دهند. با این حال اکثر افراد طی مدت شش ماه اول به شرایط زندگی جدید عادت می کنند و حتی برخی از آنها زبان ترکی را یاد می‌گیرند.

 

 مزایای دریافت شهروندی ترکیه

 

با دریافت شهروندی، نیازی به درخواست برای اقامت نیست زیرا اقامت مادام العمر به شما تعلق می‌گیرد. برنامه شهروندی ترکیه مشمول فرد درخواست کننده، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است. فرزندانی که در آینده متولد می‌شوند نیز از لحظه تولد تابعیت ترکیه را به دست می‌آورند. فرد اجازه کار خواهد داشت. با دریافت پاسپورت ترکیه می توانید به ۱۱۰ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید. می توانید در طرح بازنشستگی ترکیه نیز سرمایه گذاری کنید. با دریافت شهروندی ترکیه، می توانید تابعیت دوگانه را داشته باشید. لازم نیست تمام سال را در ترکیه زندگی کنید. می توانید به راحتی از خدمات پزشکی و آموزشی ترکیه استفاده کنید. با توجه به زیرساخت‌های مناسب می‌توانید یک سرمایه گذاری مناسب و ایده آل داشته باشید. در صورتی که قصد زندگی کردن در ملک مورد نظر را ندارید می توانید آن را اجاره دهید.

شرایط لازم برای سرمایه‌ گذاری در ترکیه چیست؟

 تا قبل از سال ۲۰۱۸ حداقل مبلغ لازم برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک ۱ میلیون دلار آمریکا بود و این امر باعث شده بود دریافت تابعیت ترکیه به یکی از گران‌قیمت ترین گزینه های موجود دریافت شهروندی جهان ٬ از طریق خرید ملک تبدیل شود و تعداد کمی از افراد متقاضی خرید ملک و دریافت شهروندی ترکیه بودند. اما در سال ۲۰۱۸ دولت تصمیم گرفت مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت شهروندی را به ۴۰۰ هزار دلار برساند و این امر باعث شد تعداد زیادی از سرمایه‌ گذاران ویزای طلایی و خریداران ملک از سراسر جهان راهی ترکیه شوند.

 سایر معیارها برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک خریداری شده را باید حداقل به مدت ۳ سال نگه دارید و پس از آن اجازه فروش ملک را خواهید داشت. فرد متقاضی باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد. شهروندی به فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق می‌گیرد و فرزندان بالای 18 سال باید از طریق دیگری اقدام کنند. فرد متقاضی باید سابقه کیفری نداشته باشد و دارای پاسپورت معتبر باشد.

فرآیند درخواست اقامت  از طریق خرید ملک

دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی : خریداران ملک در ترکیه باید قبل از خرید ملک و آپارتمان در ترکیه اقدام به دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی در ترکیه نمایند. به منظور افتتاح حساب بانکی در ترکیه می توانید به زراعت بانک (Zirat bank) ترکیه مراجعه کنید. همچنین به منظور دریافت کد مالیاتی، باید به اداره مالیات در ترکیه در محل اقامت خود مراجعه کنید.

 اولین گام برای خرید ملک، یافتن ملکی به ارزش ۴۰۰ هزار دلار یا بیشتر است. در ابتدا به سراغ آپارتمان ها و ویلاهایی که برای فروش گذاشته شده اند بروید. هنگام جستجو برای ملک لطفاً به فروشنده خاطرنشان کنید قصد خرید ملکی متناسب با برنامه سرمایه‌گذاری ترکیه برای دریافت اقامت یا شهروندی را دارید.

 همانطور که در قسمت بالا ذکر شد تمامی ملکهای ترکیه واجد شرایط دریافت تابعیت و شهروندی کشور ترکیه نیستند و شما باید از ادارۀ کل ثبت اسناد زمین و وزارت محیط زیست و شهر سازی اقدام به دریافت گواهی شایستگی ملک جدید خود نمایید.

 سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

 همانطور که در قسمت بالا اشاره شد باید ملک خریداری شده را حداقل به مدت سه سال نگه دارید، با این حال چنانچه ملک مورد نظر را حداقل تا ۵ سال نفروشید از پرداخت مالیات بر سود سرمایه معاف خواهید بود. سرمایه‌گذارانی که قصد ندارند تمام سال در ملک خریداری شده خود زندگی کنند می‌توانند با اجاره دادن آن درآمد ماهانه بیشتری داشته باشند. اولین گام آن است که تصمیم بگیرید قصد دارید ملک خود را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت اجاره دهید، که هر دو مورد با مزایا و معایبی همراه هستند. برای قراردادهای بلندمدت باید از قوانین مرتبط با اجاره ملک پیروی کنید و قرارداد بنویسید. برای اجاره دادن ملک به صورت موقت نیز از قانون احراز هویت پیروی کنید که به شما هشدار می‌دهد تمامی جزئیات دارندگان پاسپورت در سیستم احراز هویت برای اقامت موقت ثبت شود.

منبع : خبربان

مقایسه پروژه ها