1402/01/26
262

ترکیه در عرصه فناوری فضایی سرمایه‌گذاری را ادامه می دهد.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه بیان کرد که رقابت بسیار جدی در فناوری فضایی و هوانوردی وجود دارد و ترکیه  سرمایه‌گذاری‌ بسیار موفقی در این زمینه انجام داده است.

مصطفی وارانک، وزیر صنعت و فناوری ترکیه اظهار داشت: رقابت بین کشورها تنها محدود روی زمین نیست، بلکه رقابت بسیار جدی در فضا و هوانوردی وجود دارد؛ راه استقلال کامل در واقع موفقیت در زمینه هوانوردی و فضایی است.

وارانک با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در عرصه فناوری فضایی موجب پیشرفت ترکیه خواهد شد، گفت: ترکیه به سمت اهداف مهم در حال حرکت است، برنامه ملی فضایی اعلام شده از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور، جز 10 هدف تعیین شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های کشور در این زمینه اذعان داشت: ترکیه کشوری با توانمندی‌های زیاد در حوزه فضا می باشد، می توانیم ماهواره‌های خود را بسازیم، به ویژه در عملیات ماهواره‌ای به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم، رصدخانه ملی بسیار پیشرفته و مجهزی داریم.

وارانک افزود: امیدوارم در ژانویه ماهواره رصدی ملی خود را به فضا پرتاب کنیم. سپس ماهواره ارتباطی ترکست 6A که با توانایی‌های کشورمان ساخته‌ایم را در سال 2023 به فضا بفرستیم.

وی تاکید کرد: از قابلیت و توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم. زمانی که به اهداف خود در برنامه ملی فضایی دست یابیم، می‌توانیم شاهد ترکیه‌ای بسیار موفق‌تر در جهان باشیم.

مقایسه پروژه ها