1401/12/26
285

پارک جنگلی آتاتورک

 

در مورد پارک جنگلی آتاتورک استانبول

پارک جنگلی آتاتورک یکی از پارک‌های عظیم شهر استانبول می باشد،و در نزدیکی منطقه ساری یر که در بخش اروپایی این شهر قشنگ قرار گرفته است.
ایده اصلی ساخت این پارک جنگلی به سال ۱۹۴۹ باز می گردد که توسط پرفسور Hayrettin Kayacık استاد دانشگاه محیط زیست استانبول طراحی شده است تا این مکان فضایی زیبا مورد استفاده دانشجویان محیط زیست و  گردشگران و دوست داران طبیعت قرار گیرد. در کنار فضای سبز بزرگ بسیار دوست داشتنی، چند ساختمان متعلق به دانشگاه محیط زیست و همچنین وزارت فضای سبز ترکیه و همچنین دو بنای بسیار قدیمی متعلق به سال ۱۸۱۸ و ۱۹۱۶ قرار دارند که می‌توانید در هنگام بازدید از این پارک از آن‌ها هم  دیدن نمایید.

ساخت آن در سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱ صورت گرفته است و مسیرهای داخلی و فضای سبز آن تقریبا ساخته شده اما به خاطر مشکلات تأمین بودجه ساخت آن به تأخیر افتاده است، تا اینکه نهایتاً در ۱۲ جولای ۱۹۸۲ و در سالروز تولد صد سالگی آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه افتتاح گردید و به افتخار وی آن را پارک جنگلی آتاتورک نام گذاری شد.

پارک جنگلی آتاتورک امروزه یکی از بزرگترین پارک‌های استانبول بحساب می آید و فضای سبزی به وسعت ۲۹۶ هکتار، قسمتی عظیم از سمت جنوبی جنگل‌های بلگراد را نیز شامل می شود.

 

 

امکانات تفریحی پارک جنگلی آتاتورک

پارک جنگلی آتاتورک از آنجا که بسیار زیبا و عظیم و دارای فضای سبز دوست داشتنی است، بهترین فضا برای گذراندن روزی آرام می‌باشد و کاملا استراحت و تفریح نمایید،که در آن می‌توانید تفریحات متفاوتی داشته باشید.

ازجمله تفریحاتی که می‌توانید در پارک جنگلی آتاتورک داشته باشید ،موارد زیر می باشد:

  • پیک نیک
  • پیاده روی و دوچرخه سواری
  • رستوران‌ها
  • بازدید از حیوانات
  • عکاسی

بعد از بازدید از پارک جنگلی آتاتورک پیشنهاد می کنیم تا سری به مکان‌های دیدنی دیگری از شهر زیبای استانبول که در نزدیکی این پارک قرار دارد بزنید:

  • جنگل بلگراد
  • محله ساری یر
  • موزه سادبرک

 

ساعات بازدید

برای بازدید از این مکان دیدنی می‌توان، در تمام روزهای هفته به جز دوشنبه‌ها بین ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به پارک جنگلی تشریف ببرید.

هزینه ورودی

ورود به این پارک برای شهروندان استانبول رایگان می باشد، اما گردشگران برای ورود به آن در روزهای غیر تعطیل،مبلغ ۵ لییر ،پرداخت می کنند.

دسترسی به پارک

دسترسی به پارک جنگلی آتاتورک با توجه به اینکه این پارک در شمال غربی استانبول و در منطقه اروپایی نزدیک محله ساری یر واقع می باشد، با انواع وسایل نقلیه می‌توانید به این مکان بروید، البته برای دسترسی به آن ، کمی پیاده روی لازم دارد.

پیشنهاد ما برای دسترسی ارزان و مناسبتر به پارک جنگلی آتاتورک، سفر با مترو در خط M2 به ایستگاه Haciosman می باشد و بعد از آن با مینی بوس های خطی مخصوص و یا با ۴۰ دقیقه پیاده روی به درب ورودی این پارک برسید.

مقایسه پروژه ها