1401/12/26
272

منطقه قاضی عثمان پاشا

 

درباره منطقه قاضی عثمان پاشا

ترکیه کشوری توریستی می باشد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران، از اماکن مختلف جهان به این کشور زیبا می آیند، . اگر می خواهید به این کشور سفر نمایید، بهتر است ابتدا از شهر استانبول دیدن کنید.

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این شهر محله قاضی عثمان پاشا استانبول Gaziosmanpasa Istanbul می باشد که در مجاورت مناطق بایرام پاشا، اسنلر و ایوب سلطان قرار گرفته است، همچنین جز مناطق نوساز و تازه‌ تأسیس استانبول می باشد. این منطقه از سال 1936 میلادی رشد پیدا کرده است. 

قاضی عثمان پاشا، یکی از مناطق، اواخر دوره استانبول و قبلا به نام Taşlıtarla و Küçükköy Mevkii شناخته شده بود،که پس از دهه 1950پیشرفت کرده است و در سال 1983 تبدیل به منطقه شده است. منطقه قاضی عثمان پاشا از شمال با سلطانگزی ، از شرق و جنوب با ایوب  و از غرب با بایرام پاشا  همسایه است.

منطقه قاضی عثمان پاشا قبلاً در محدوده منطقه ایوپ و چاتالکا بوده است. زمین های جنوب شرقی که امروزه ، شهرستان در آن قرارگرفته است، تا دهه 1950 خالیاز سکنده بوده است. از آنجایی که این اراضی در محدوده ناحیه ایوپ بایر و سنگلاخ می باشد ، مردم آنها را تاشلیترلا می نامیدند.

قبل از سال 1950، دامپروران ، کارگاههایی با انبارهای بزرگ تأسیس کرده بودند. ماجراجویی Taşlıtarla، که در سال 1952 با خانه هایی که توسط دولت و مهاجران بالکان ساخته شده بود، آغاز گردید، با تغییر صنعت از دهه 1960 و از سال 2007، منطقه عظیم  Gaziosmanpaşa، ایجاد شد.امروزه، 1 میلیون و 13 هزار نفر در آن زندگی می کنند، تاشلی تارلا هسته اصلی منطقه قاضی عثمان پاشا بحساب می آید.

Taşlıtarla یکی از محلات، کوچوکوی بوده که تا سال 1958 به ناحیه رامی ایوپ نیز وابسته می بود. بر اساس مطالعه ای که در سال 1962 انجام شده، تقریبا 90 هزار نفر در 18 هزار محله فقیر نشین در Taşlıtarla زندگی می کردند. Taşlıtarla که مرکز منطقه Göktepe است به دلیل افزایش چشمگیر جمعیت، در منطقه ایوپ ایجاد گردیده است،و به مرکز منطقه Gaziosmanpaşa تبدیل شده و در سال 1963 گسترش پیدا کرده و بزرگتر شده است و قاضی عثمان پاشا نام گذاری شده است.

تعدادی از روستاهای بخش رامی در ناحیه قاضی عثمان پاشا و بخش هادیمکوی ناحیه چاتالکا نیز به آن اضافه شدند. قبل از سال 1970، زمانی که روستای تایاکادین چاتالکا به ینیکوی، که محل سکونت روستایی چاتالکا بوده، به آن پیوست، و قبل از سال 1990، ناحیه قاضی عثمان پاشا قبل از تقسیم، نواحی کنونی را داشته است .

از سال 2008، دو منطقه جدید، Arnavutköy و Sultangazi، از ناحیه Gaziosmanpaşa ایجاد شدند و منطقه Gaziosmanpaşa به سه منطقه تقسیم گردید.

ویژگی های جغرافیایی این منطقه

منطقه قاضی سلطان پاشا، شامل 16محله می باشد. طبق آخرین سرشماری در این منطقه 417405 نفر با تراکم جمعیتی 4.76 نفر در کیلومتر مربع زندگی می کنند. مختصات این منطقه 41°12'57، 28°44'05 است.

 

اقتصاد منطقه:

این منطقه جز مهاجر پذیرترین مناطق می باشد،به همین دلیل، در حال حاضر بیش از 60% جمعیت آن به شغل بنگاه‌داری در زمینه مسکن مشغول هستند. همچنین فعالیت‌های ساخت‌وساز در این منطقه بسیار زیاد است و خانه های قدیمی به مرور جای خود را به منازل نو و مدرن می دهند. یکی دیگر از فعالیت‌های مهم اقتصادی این منطقه کشاورزی می باشد که سهم قابل‌ توجهی در پیشرفت اقتصاد این منطقه ایجاد کرده است.

مقایسه پروژه ها