1402/01/26
270

محصولات یک شرکت شیمیایی در ترکیه به 40 کشور جهان صادر می‌شود

شرکت شیمیایی «Plastay Kimya» ترکیه با سابقه 45 ساله خود محصولاتش را به 40 کشور جهان صادر می‌کند.

 

شرکت «Plastay Kimya» در استان کوجاائلی ترکیه که در صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند و پایه‌های آن در سال 1977 گذاشته شده محصولات خود را به 40 کشور جهان صادر می‌کند.

مصطفی سینان سونگور، رئیس هیئت مدیره این شرکت  با اشاره به اینکه از استان سیواس به استانبول مهاجرت و سپس این شرکت را تاسیس کرده‌ است، افزود: پدرم در آن سالها به عنوان کارگر وارد یک شرکت پلاستیک شده و سپس برای یک دوره 6 ماهه آموزشی پلاستیک و ماشین آلات به آلمان رفتند.

سونگور با بیان اینکه پدرش پس از اطلاع از فرآیندهای تولید بسیاری از محصولات مانند کابل، پروفیل و شیلنگ در صنعت پلاستیک به ترکیه بازگشت، گفت: پس از بازنشستگی پدرم در سال 1977 اولین کارگاه گرانول را تاسیس کردیم و کم کم توسعه دادیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه 220 متر مربعی در استانبول که عملیات ساخت آن در سال 1989شروع شده بود در سال 90 با ظرفیت تولید 290 تن در ماه افتتاح شد، افزود: ساخت مجموعه صنعتی خود را در 15 هزار متر مربع در سال 2006 در منطقه صنعتی گبزه آغاز و در سال 2008 بخشی از آن را برای تولید گرانول های پی وی سی راه اندازی کردیم.

سونگور با بیان اینکه تاسیسات آنان در گبزه تنها تاسیسات یکپارچه در اروپا می باشد، اظهار داشت: زمانی که قصد تولید گرانول پی وی سی را دارید، دو ماده اولیه اصلی وجود دارد که یکی نرم کننده و دیگری تثبیت کننده است. ما هر دوی این ماده‌ها را در اینجا یکپارچه می‌کنیم و به همین دلیل آن را "مجموعه شیمی" نامیدیم.

به گفته وی این شرکت با ظرفیت تولید 3 هزار تن در ماه آغاز شده اما اکنون به مجموعه‌ای تبدیل شده که میتواند حدود 100 هزار تن محصول شامل 60 هزار تن نرم کننده، 24 هزار تن گرانول و 12 هزار تن تثبیت کننده تولید کند.

سونگور با بیان اینکه محصولات خود را به حدود 40 کشور ارسال می‌کنند، افزود: اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا و کانادا اصلی ترین مشتریان ما هستند.

مقایسه پروژه ها